Skargi i wnioski

Wymagane dokumenty

 

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następujących formach:

 

  1. pisemnie na adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Nowa 8, 64-700 Czarnków lub bezpośrednio w siedzibie OSiR;
  2. pocztą elektroniczną na adres osir@czarnkow.pl;
  3. ustnie – bezpośrednio lub telefonicznie: nr tel. 67 2552695;

 

 

 

Skargi lub wnioski złożone w formie ustnej, spisuje osoba przyjmująca. W notatce służbowej umieszcza się:

 

  • datę sporządzenia notatki;
  • imię i nazwisko, adres osoby wnoszącej skargę lub wniosek;
  • treść skargi, wniosku;
  • podpisy zgłaszającego i przyjmującego skargę, wniosek.

 


Analogicznie postępowanie obowiązuje w przypadku, gdy skarga i wniosek zostały zgłoszone telefonicznie. W formularzu, w miejscu przeznaczonym na podpisy osoby zgłaszającej skargę lub wniosek należy odnotować, iż jest to zgłoszenie telefoniczne.

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Biuro OSiR

ul. Nowa 8

64-700 Czarnków

Poniedziałek-piątek: od 7:00 do 15:00

Opłaty

Brak opłat.

Termin i sposób załatwienia

 

Dyrektor po zapoznaniu się z treścią podania bada czy posiada ona znamiona skargi lub wniosku oraz decyduje kto jest kompetentny do załatwienia sprawy. Dyrektor dekretuje pismo i przekazuje na stanowisko Samodzielnego Referenta, w celu włączenia do obiegu dokumentów oraz do zarejestrowania w wydzielonym rejestrze skarg i wniosków. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana tej osobie do rozpatrzenia, ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

 

W przypadku skargi na:

 

  • pracownika Ośrodka Sportu i Rekreacji – skargę rozpatruje Dyrektor,
  • Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji– skargę rozpatruje Burmistrz.

 

W przypadku wniosków:

 

  • na stanowisko odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy.

Jeżeli skargę lub wniosek uznano za bezzasadną,  należy pisemnie zawiadomić wnoszącego skargę  lub  wniosek  oraz dodatkowo  poinformować   o   możliwościach dalszego odwołania. W przypadku uznania skargi lub wniosku za zasadne, pisemnie informuje  się wnoszącego skargę o sposobie jej  załatwienia i konsekwencjach wyciągniętych w stosunku do osoby lub osób winnych, przez które wnoszący skargę poniósł jakąkolwiek szkodę. Wobec osoby lub osób winnych zaistniałej sytuacji stosuje się przepisy prawa pracy.

 

Podstawa prawna

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacjii zakresu działania archiwów zakładowych
Kodeks Postępowania Administracyjnego

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Inne informacje

Prawo składania skarg i wniosków przysługuje każdemu, a zatem nie tylko obywatelom RP.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 marca 2022 08:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Monika Grębka-Radzi
Ilość wyświetleń: 184
16 marca 2022 14:13 (Monika Grębka-Radzi) - Aktualizacja danych sprawy.
16 marca 2022 14:12 (Monika Grębka-Radzi) - Aktualizacja danych sprawy.
16 marca 2022 14:10 (Monika Grębka-Radzi) - Aktualizacja danych sprawy.